L’ICAB defensa el seu compromís en l’àmbit de les solucions a la insolvència de persones físiques

L’ICAB i el Departament de Justícia presenten la “Guia de bones pràctiques en matèria d’acord extrajudicial de pagaments, concurs consecutiu i exoneració del passiu insatisfet”. La guia es dirigeix als professionals implicats en els procediments de segona oportunitat, la llei que permet exonerar el deute

L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya han presentat la Guia de bones pràctiques en matèria d’acord extrajudicial de pagaments, concurs consecutiu i exoneració del passiu insatisfet avui a les 16 h. La presentació ha anat a càrrec de la Consellera del Departament de Justícia, Ester Capella i Farré.

Durant l’acte, la degana de l’ICAB i presidenta de l’Advocacia Catalana, Mª Eugènia Gay, ha posat en relleu “la implicació de l’ICAB i el Consell de l’Advocacia Catalana en l’àmbit de les solucions a la insolvència de persones físiques”. I ha afegit que aquest treball “respon al repte que com a societat tenim d’oferir una sortida a aquells que de manera sobtada s’han vist sorpresos per una situació de sobre endeutament”.

La col·laboració de l’Advocacia catalana amb la Conselleria de Justícia i el Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada s’ha manifestat d’una manera especialment intensa en l’àmbit de la segona oportunitat”, ha destacat la degana. Així, la guia és el resultat d’un estudi exhaustiu i del recull de l’experiència d’un grup de professionals de l’àmbit de l’advocacia, la judicatura, la notaria i el cos de lletrats de l’Administració de Justícia. El treball ha estat dirigit i coordinat pel magistrat de l’Audiència provincial de Barcelona, José Maria Fernández Seijó.

Així mateix, el document va dirigit al col·lectiu de professionals que intervenen en els procediments vinculats al benefici de segona oportunitat, la llei que permet a les persones físiques exonerar el deute.

En aquest sentit, la degana de l’ICAB ha explicat que és “una eina per millorar tant la situació de les persones insolvents com de l’economia en general”. I ha posat de manifest que la guia “situa en el centre a les persones més vulnerables, el que expressa la vocació de servei públic de les persones i entitats que hi han participat”.

Durant la presentació, la degana també ha destacat que l’actual crisi sanitària i social tindrà un impacte econòmic i judicial sense precedents. En aquest context, ha assenyalat que és imprescindible que des del món del dret s’estigui preparat amb els mecanismes que l’ordenament jurídic posa a l’abast, “per tal de mitigar les terribles conseqüències en termes de subsistència que tindrà sobre els autònoms i les famílies”.

L’ICAB també ha volgut aprofitar l’ocasió per reiterar el seu compromís en l’impuls de les iniciatives que es vagin desenvolupant en l’àmbit de la segona oportunitat. D’aquesta manera, la degana de Col·legi de l’Advocacia de Barcelona ha manifestat que, en el marc d’una col·laboració amb el Consell General del Poder Judicial, “pròximament disposarem d’un document analític en què es recolliran dades dels procediments que es tramiten als tribunals, per veure com està sent l’ús dels mecanismes de la segona oportunitat”.

A l’acte de presentació també ha participat Mercè Caso, degana dels Jutjats de Barcelona, i Joaquim Martínez, secretari de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).